Режим роботи школи
Заклад працює 5 днів на тиждень.
ПОНЕДІЛОК - П'ЯТНИЦЯ
Вихідні: субота , неділя.
1,2,3,5,6,7,8 класи навчаються в першу зміну.
4 клас - в другу зміну.
Розклад дзвінків:
1. 8:30 -9:10
2. 9:20 -10:00
3. 10:10-10:50
4. 11:20-12:00
5. 12:10-12:50
6. 13:00-13:40
7. 13:50-14:30
Контакти
Календар
« Березень 2015 » | ||||||
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Корисні сайти
http://makarivskij-rmk4.webnode.com.ua/
http://makariv-rmk.at.ua/
http://www.makarivskyi-rvo.edukit.kiev.ua
http://mon.gov.ua/
http://kyiv-obl.gov.ua/
http://www.kyiv-oblosvita.gov.ua/
http://testportal.gov.ua/
http://kievtest.org.ua/
http://kristti.com.ua/
http://www.pedpresa.com/
Наше опитування
Наш e-mail
chornogorschool@ukr.net
chornogorschool@i.ua
Архів записів
- 2012 Вересень
- 2012 Жовтень
- 2012 Листопад
- 2012 Грудень
- 2013 Січень
- 2013 Травень
- 2013 Вересень
- 2013 Жовтень
- 2013 Грудень
- 2014 Березень
- 2014 Травень
- 2014 Вересень
- 2014 Жовтень
- 2014 Грудень
- 2015 Січень
- 2015 Лютий
- 2015 Березень
- 2015 Квітень
- 2015 Травень
- 2015 Червень
- 2015 Жовтень
- 2015 Листопад
- 2015 Грудень
- 2016 Січень
- 2016 Лютий
- 2016 Березень
- 2016 Квітень
- 2016 Травень
- 2016 Червень
- 2016 Серпень
- 2016 Вересень
- 2016 Жовтень
- 2016 Листопад
- 2016 Грудень
- 2017 Січень
- 2017 Лютий
Статистика
Всесвітні мережі
Пошук
Головна » 2015 Березень 18 » Авторська програма Коляденка Вячеслава Миколайовича
14:10 Авторська програма Коляденка Вячеслава Миколайовича | |
Відділ освіти Макарівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Чорногородська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Основи поведінки та виживання в екстремальних умовах Курс за вибором для учнів 8 – 9-х класів загальноосвітніх шкіл Автор: Коляденко В.М. вчитель географії та біології с. Чорногородка 2014 рік ПОЯСНЮВАЬНА ЗАПИСКА Всяке може трапитися в житті. В одну мить, при певному збігу обставин, звичний світ «з усіма зручностями» може змінитися екстремальними умовами дикої природи. Опинившись у складних, екстремальних умовах, людина потрапляє на один рівень зі своїми первісними прабатьками – треба все вміти робити своїми руками, за допомогою примітивних інструментів і підручних засобів. Звичайно, потрібно вміти дуже багато чого: ухилятись від небезпек; будувати укриття для ночівлі; орієнтуватися на місцевості; видобувати воду, їжу, вогонь ... і багато-багато іншого. Кожна хвилина в екстремальних обставинах - вирішальна. Формування вміння виживати в умовах дикої природи і є головною метою курсу «Основи поведінки та виживання в екстремальних умовах». Саме в наш час та в нашій країні проблема поведінки в екстремальних ситуаціях є дуже важливою,а інколи - вирішальною. Слід пам’ятати, що користування будь-яким самовчителем, будь-яким посібником, потрібно, в першу чергу, правильно, знати і пам'ятати, що будь-яка заочна порада, це в першу чергу інформація для роздумів, а ніяк не безапеляційне керівництво до дії. Екстремальні ситуації дуже різноманітні, і, незважаючи на всі відомості та рекомендації, рішення щоразу доводиться приймати самостійно. Дуже важливо не тільки знати про варіанти поведінки в екстремальних ситуаціях і способах першої медичної допомоги, а й вміти правильно зорієнтуватися , та саме головне - рекомендації, як тих чи інших ситуацій уникнути! Звичайно, "профілактичний" погляд на небезпеку не означає, що правильно всього боятися. У деяких випадках здатність людини піти на ризик підвищує можливість виживання. Однак, при цьому необхідно робити різницю між справжньою відвагою і бездумною готовністю зустрітися з небезпекою лицем до лиця. Основна мета курсу «Основи поведінки та виживання в екстремальних умовах» - формування вмінь та навичок необхідних для уникнення ситуацій пов’язаних з загрозою для життя та здоров’я , відпрацювання алгоритмів дії при їх виникненні . Головними завданнями курсу є : - оволодіння учнями необхідними знаннями про середовище існування людини. - Формування в учнів вміння передбачати , аналізувати та прогнозувати розвиток подій у ситуаціях пов’язаних з небезпекою. - Формування в учнів навичок використання підручних матеріалів необхідних для надання першої допомоги в екстремальних ситуаціях. - Формування в учнів знання про природу свого краю та вміння при потребі використати дані знання з користю для себе та мінімальною шкодою для природи. - Відпрацювання з учнями способів першої допомоги в умовах кризових ситуацій та розвиток рішучості у прийнятті складних рішень. При створенні програми дотримано основних принципів її побудови: - відповідність освітнім запитам підростаючого покоління, соціальному стану держави - виховання особистості, готової до вирішення складних ситуацій, що можуть виникнути в житті; - науковість, систематичність, послідовність, наступність у вивченні матеріалу; - природовідповідність як співвідношення між навчальним матеріалом та рівнем знань, умінь і навичок учнів певного віку; - практична спрямованість не лише на розвиток умінь учнів, а й розвиток конкретних способів їх застосування; - створення можливостей для реалізації концептуальних ідей особистісно-орієнтованого навчання, поєднання індивідуалізації та диференціації в навчальному процесі. Структура програми курсу «Основи поведінки та виживання в екстремальних умовах» передбачає вивчення, поглиблення, удосконалення, систематизацію знань та умінь учнів восьмого та дев’ятого класу на основі наступності та відповідності мотивації. В програмі передбачено вивчення матеріалів з географії , біології , основ здоров’я та туризму, їх поєднання шляхом використання різноманітних методів і прийомів. Навчальний матеріал вивчається за темами, які об’єднані в розділи. Реалізація цієї навчальної програми може здійснюватися як під час проведення уроків, так і факультативних занять. Програма розрахована на 35 годин (1 година на тиждень), відповідає віковим особливостям учнів 8-9 класів, розподіл годин за темами подано орієнтовно. Вчитель може вносити зміни як в навчальну програму, так і в розподіл навчальних годин, а також використовувати різноманітні методи навчання та форми роботи: - групові форми роботи ; - робота в мікрогрупах; - індивідуальна робота з учнями. Методи : - лекції та міні лекції ; - доповіді ; - презентації ; - тренінги ; - практичні роботи ; - екскурсії . З огляду на конкретні природні умови місцевості вчитель може винести проведення практичних робіт на навчальну практику та інтегрувати практичні заняття з природничими дисциплінами . При плануванні, організації та проведенні навчальних занять передбачено використання інтерактивних технологій та нетрадиційних форм навчання та виховання. По завершенні вивчення курсу «Основи поведінки та виживання в екстремальних умовах» було б доцільним проведення анкетування учнів з метою з’ясування ефективності та результативності навчання, зацікавленості учнів у викладанні даного курсу. К-ть год. Зміст навчального матеріалу Вимоги до навчальних досягнень учнів 4 Вступ Причини виникнення екстремальних ситуацій. Види екстремальних ситуацій. Поведінка в екстремальних ситуаціях. Недопущення та наслідки екстремальних ситуацій . Учень: наводить приклади: — причин виникнення екстремальних ситуацій; — впливу екстремальних ситуацій на здоров'я підлітків; — допомоги, людям що потрапили в екстремальні ситуації; пояснює: — необхідність уникнення та попередження виникнення екстремальних ситуацій; характеризує: — причини та наслідки потрапляння в екстремальні ситуації; розуміє: — необхідність правильної поведінки в нових для себе умовах; дотримується правил: — організації відпочинку в умовах природи; — попередження екстремальних ситуацій. 4 Правила підготовки до подорожей Ніж . Вибір ножа. Правила роботи з ножем. Аптечка . Правила збирання та користування аптечкою. Одяг - добір та використання одягу та взуття за різних погодніх умов та місцевосці. Учень: наводить приклади: — складових аптечки при подорожах та екскурсіях; — впливу умов довкілля на здоров'я підлітків; пояснює: — необхідність ретельного добору одягу та взуття; характеризує: — основні правила безпечної поведінки з ножем та іншими колюче – ріжучими предметами; розуміє: — необхідність користування небезпечними предметами для збереження власного здоров’я та життя; користується: — ножем , аптечкою у разі необ¬хідності; дотримується правил: — використання ножа; — аптечки; — добору одягу та взуття відповідно до умов оточуючого середовища. Практична робота. Добір ножа в залежності від потреб . Правила роботи з ножем. 7 Орієнтування на місцевості Орієнтування за допомогою компаса, сонця , зірок. Орієнтування в лісі. Визначення напрямку руху в лісі за характером шуму. Мобільні програми та додатки, що можуть допомогти в орієнтуванні на місцевості . Учень: наводить приклади: — сучасного програмного забезпечення на мобільних пристроях що здатне допомогти в орієнтуванні на місцевості; пояснює: — необхідність вміння орієнтуватись на місцевості без спеціального обладнання; характеризує: — правила роботи з електронними додатками; розуміє: — необхідність вміння орієнтування на місцевості; користується: — компасом , мобільним пристроєм для з’ясування свого місцезнаходження; дотримується правил: — роботи з компасом; — користування програмним забезпеченням; — поведінки в лісі. Практична робота. Мобільні програми та додатки що можуть допомогти в орієнтуванні , правила роботи з ними . Екскурсія . Орієнтування в лісі. 4 Джерела води та добування їжі Правила пошуку води .Добування води у лісі та степу. Способи очистки води в польових умовах. Правила збирання Їстівних рослин та грибів своєї місцевості. Рибальство в екстремальних умовах. Учень: наводить приклади: — їстівних рослин , грибів та тварин; пояснює: — необхідність очистки води в польових умовах: — способи обеззараження води перед вживанням; розуміє: — необхідність очистки та знезараження води та їжі перед вживанням; користується: — знаннями при виборі їжі; дотримується правил: — харчування та вживання води в польвих умовах; Практична робота. Добування води та способи очистки води в польових умовах. 4 Пересування в екстремальних умовах Основні правила пересування у лісі та на болоті . Правила пересування по водоймах в зимовий період. Форсування водних перешкод . Учень: пояснює: — необхідність дотримання правил пересування; характеризує: — небезпеки пов’язані з пересуванням по лісу , болоті; розуміє: — небезпеку замерзлих водойм; дотримується правил: — пересування у лісі , на болоті , в різні пори року. Екскурсія . Основні правила пересування у лісі . 4 Ночівля . Правила облаштування укриття . Сигнали SOS. Підготовка до ночівлі в лісі . Правила облаштування намету з природних матеріалів. Способи подачі сигналів небезпеки. Учень: наводить приклади: — способів подачі сигналів при небезпеці; пояснює: — необхідність ретельної підготовки місця ночівлі в умовах дикої природи; характеризує: — основні види небезпеки в нічний час; розуміє: — необхідність користування свої¬ми знаннями щодо облаштування місця відносно безпечного відпочинку або ночівлі; користується: — підручними матеріалами при облаштуванні намету; дотримується правил: — — поведінки в незнайомому природному середовищі ; Практична робота . Правила облаштування намету з природних матеріалів. 8 Небезпеки та перша допомога при ушкодженнях організму Небезпечні природні явища. Небезпечні безхребетні та хребетні тварини . Отруйні рослини та гриби. Кровотечі , вивихи та переломи. Опіки та обмороження. Інфекційні захворювання . Учень: наводить приклади: — небезпечні природних явищ; — впливу екстремальних умов на здоров'я підлітків; — допомоги при різних травмах; пояснює: — необхідність піклування про своє здо-ров'я; характеризує: — ознаки інфекційних захворювань: користується: — підручними матеріалами у разі необхідності; дотримується правил: — організації відпочинку; — попередження травм та інших ушкоджень організму ;¬ Практична робота . Діагностування різних видів травм . Допомога при переломах та вивихах. Практична робота. Зупинка кровотечі, види та правила перевязки. Орієнтовний розподіл годин (35 годин, 1 година на тиждень) № п.п Кількість годин Зміст теми 4 Вступ 1 1 Причини виникнення екстремальних ситуацій. 2 1 Види екстремальних ситуацій. 3 1 Поведінка в екстремальних ситуаціях. 4 1 Недопущення та наслідки екстремальних ситуацій . 4 Правила підготовки до подорожей 5 1 Ніж . Вибір ножа. 6 1 Правила роботи з ножем. Практична робота. Добір ножа в залежності від потреб . Правила роботи з ножем. 7 1 Аптечка . Правила збирання та користування аптечкою. 8 1 Одяг - добір та використання одягу та взуття за різних обставин. 7 Орієнтування на місцевості 9 1 Орієнтування за допомогою компаса . 10 1 Орієнтування за допомогою сонця , зірок. 11 1 Орієнтування в лісі. 12 1 Визначення напрямку руху в лісі за характером шуму 13 1 Мобільні програми та додатки що можуть допомогти в орієнтуванні. 14 1 Практична робота. Мобільні програми та додатки що можуть допомогти в орієнтуванні , правила роботи з ними . 15 1 Екскурсія . Орієнтування в лісі. 4 Джерела води та добування їжі 16 1 Правила пошуку води . Добування води у лісі та степу. 17 1 Способи очистки води в польових умовах.Практична робота. Добування води та способи очистки води в польових умовах. 18 1 Збиральництво. Їстівні рослини та гриби своєї місцевості. 19 1 Рибальство в екстремальних умовах. 4 Пересування в екстремальних умовах 20 1 Основні правила пересування у лісі та на болоті . 21 1 Екскурсія. Основні правила пересування у лісі . 22 1 Правила пересування по замерзлим водоймам. 23 1 Форсування водних перешкод . 4 Ночівля . Правила облаштування укриття . Сигнали SOS. 24 1 Підготовка до ночівлі в лісі . 25 1 Правила облаштування намету з природних матеріалів. 26 1 Практична робота. Правила облаштування намету з природних матеріалів. 27 1 Способи подачі сигналів небезпеки . 8 Небезпеки та перша допомога при ушкодженнях організму 28 1 Небезпечні природні явища. 29 1 Небезпечні хребетні тварини . 30 1 Небезпечні безхребетні тварини 31 1 Отруйні рослини та гриби. 32 1 Інфекційні захворювання . 33 1 Кровотечі , вивихи та переломи. Опіки та обмороження.Практична робота . Діагностування різних видів травм . Допомога собі при переломах та вивихах. 34 1 Практична робота. Зупинка кровотечі, види та правила перевязки 35 1 Вихідне анкетування . Нормативно-правова документація 1. Закон України «Про загальну середню освіту» - 1999. 2. Концепція загальної середньої освіти // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. – 2002 - №2 – с.2 – 2ч. 3. Концепція навчання здорового способу життя на засадах розвитку навичок : інформ. зб. з життєвих навичок / авт.-упоряд. М. Бело. — К. : Генеза, 2005. — 77 с. 4. Національна доктрина розвитку освіти // Освіта України . – 2002. - №33 5. Програма розвитку освіти Київської області на 2011-2014 роки. 6. Указ Президента України "Про концепцію захисту населення і територій у разі загрози виникнення надзвичайних ситуацій", 26.03.1999 №284 / 99 // Список використаної літератури 1. Бондаренко Л. Дитина в автономній ситуації / Л.Бондаренко, Л.Петрен-ко // Позакласний час. - 2006.- № 17-18.- с. 57-75 2. Валеологія — наука про здоровий спосіб життя / / Інформ.-метод, збірник товариства "Знання" України, 1996. — Вип.Л.— 320 с. 3. Вовканич М.Д. Психо-соціальні наслідки стихійного лиха та можливість їх попередження // Педагогіка // Соціальна робота». — 1999, випуск 2. 4. Небезпечні ситуації повсякденного життя та поведінки людини // Чирва Ю.О., Баб'як О.С. Безпека життєдіяльності. - К., 2001. –184 с. 5. Смирнов Б.А., Долгополова Е. В. Психологія діяльності в екстримальних ситуаціях . — Х.: Гуманітарний центр, 2007. — 276 c. 6. Тягдісі Д.Г., Мамедов Я.Д. Людина в екстремальних умовах. — М.: Наука, 1991. — 170 с. 7. Чиняєва,Т.С. Правові та психолого-педагогічні аспекти забезпечення виживання і захисту дітей в надзвичайних ситуаціях / Т. С. Чиняєва, Н. О. Растєряєва, Н. М. Кондратюк // Безпека життєдіяльності. - 2013.-№5. –12с. 8. Ячник Л. Основи здоров'я: безпека під час відпочинку. Безпека вдома / Л.Яшник // Початкова освіта. - 2005.- № 2.- с. 14-15. Література для дітей: 1. Антонова Л.В. Дивовижна географія / Л.В.Антонова. – Х. : Ранок, 2011. – 208 с. 2. Географія// Універсальний довідник школяра. - Тернопіль, 2003. –1071 с. 3. Коли кусають комахи. Невдалі зустрічі зі зміями. Отруйні рослини // Медицина: дитяча енциклопедія. - К., 2001, – 347 с. 4. Небезпечні ситуації // Улюблена енциклопедія для дівчаток. - Донецьк, 2003.- с. 191-209. 5. Пестушко В.Ю. Географія у незвичному ракурсі: Несподівані запитання, цікаві завдання, пізнавальні відповіді. – К.: Ґенеза, 2006. – 160 с. 6. Усе про виживання у поході / Н. В. Зотова. - Х. : Веста, 2010. – 64 с 7. Усков.А.С. Небезпеки в подорожі / А.С. Усков // Краєзнавство. Географія. Туризм. - 2005. - № 47. - С. 19-21. Список рекомендованої літератури для вчителів 1. Бардов В.Г., Сергета І.В. Загальна гігієна та екологія людини. (Навчальний посібник). – Вінниця: „Нова книга”, 2002. – 216 с. 2. Безпека життєдіяльності туристів, екскурсантів, відпочивальників та працівників туризму (аспекти). Дніпропетровськ: Видавництво "Промінь", 2002 (серія "Туризм України"). - 116 с 3. Бойчук Б.Р. Отруєння грибами (етіологія, патогенез, клініка, диференціальна діагностика, лікування і профілактика) / - Тернопіль: Укрмедкнига, 1997. – 200 с. 4. Валеологія: Навч. посібник для студентів вищих закладів освіти: В 2 ч. /В.І.Бобрицька, М.В.Гриньова та ін.; за ред. В.І.Бобрицької. — Полтава: "Скайтек", 2001. — 4.1. — 146 с. 5. Векірчин К.М. Отруйні лікарські рослини: посібник-довідник / К.М. Векірчин .- Тернопіль: Богдан, 1999.-144 с. 6. Лапін В.М. Безпека життєдіяльності людини: Навч. посіб. 2-ге вид. К.: Т-во "Знання", 1999. -180 с. 7. Надзвичайні ситуації та захист від них. / Сост. А. Бондаренко. М., 1998 р. — 128 с. 8. Основи безпеки життєдіяльності людини: Навч. посіб. — 2-ге вид., стереотип. — К.: МАУП, 2004. — 232 с.: іл. — Бібліогр.: с. 225-226. 9. Северинов В. Картографія туризму: 500 років на службі мандрівників.// Краєзнавство. Географія. Туризм. – 2000. - № 34. – с. 78. 10. Чиняєва,Т.С. Правові та психолого-педагогічні аспекти забезпечення виживання і захисту дітей в надзвичайних ситуаціях / Т. С. Чиняєва, Н. О. Растєряєва, Н. М. Кондратюк // Безпека життєдіяльності. - 2013.-№5.-С.9-12 Інтернет – ресурси http://uk.wikipedia.org/ https://play.google.com/store?hl=ua https://itunes.apple.com/ru/genre/ios/id36?mt=8 http://www.windowsphone.com/uk-ua/store http://beclan.org/knives/z-knives-8.htm http://extreme-survival.com/view_sitemap.php?lang=ua | |
|