« Квітень 2024 » | ||||||
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
- 2012 Вересень
- 2012 Жовтень
- 2012 Листопад
- 2012 Грудень
- 2013 Січень
- 2013 Травень
- 2013 Вересень
- 2013 Жовтень
- 2013 Грудень
- 2014 Березень
- 2014 Травень
- 2014 Вересень
- 2014 Жовтень
- 2014 Грудень
- 2015 Січень
- 2015 Лютий
- 2015 Березень
- 2015 Квітень
- 2015 Травень
- 2015 Червень
- 2015 Жовтень
- 2015 Листопад
- 2015 Грудень
- 2016 Січень
- 2016 Лютий
- 2016 Березень
- 2016 Квітень
- 2016 Травень
- 2016 Червень
- 2016 Серпень
- 2016 Вересень
- 2016 Жовтень
- 2016 Листопад
- 2016 Грудень
- 2017 Січень
- 2017 Лютий
Письменника турбує морально-етична тема. Не можна без хвилювання читати повість «Дикий альбатрос» про вірне кохання.
Читаєш повість «Сіно» і ніби пізнаєш рідні місця Чорногородки та ті невдачі, що принесли осушення ірпінських боліт. А як влучно і, можна сказати, сміливо він критикує колгоспне начальство - охоронника Кирила Миходьковича Папірного та парторга Михайла Сидоровича Липку,які вважають себе владою на селі і роблять безладдя, ображаючи простих людей, вдів, дбають лиш про своє збагачення.
«Я належу до тих письменників, що їх просто замовчували , — говорить Іван Федорович, - оскільки в моїх творах було багато критичності на тодішню дійсність» .Як доказ цього - його рукопис «Відрядження. Розмови з Василем Симоненком», який пролежав у шухляді понад тридцять років, лише в 1993 р. надрукований в журналі «Київ». В передмові Іван Куштенко
пише, що в ту далеку пору їхньої молодості (60-і роки) не всі були «олов'яними бовванчиками», що вони не пливли за течією, а вигострювали дух свідомого і, отже, достойного життя українського інтелігента . Керувалися принципом: Людина! Правда! Країна! І найперша заслуга в цьому батьків, які народили і виховали таких синів. В цьому творі в діалозі Куштенка з В. Симоненком під час зустрічі у Вінниці яскраво вимальовується не знаний і донині Василь Симоненко, якого уже в ті роки турбують думки про роз'єднаність українського народу, чому «і Степани, і Володимири, Віктори, словом усі поробилися Іванами без племені і роду». Його хвилює питання, хто ж такі наші предки, жителі Київської Русі, й ким тоді були, як по сусідству розвивалися інші країни. Чому в козацькому війську було єдине для всіх: гідність людини, гідність народу, - а тепер тільки про українців кажуть оте варварське: щоби в сусіда хата згоріла чи корова здохла. Звідки воно взялося? Чи в нас самих живе, чи, може, хтось підкинув темної ночі, коли ми міцно спали? І знову ж наголошує, що наша національна трагедія в роз'єднаності. «Коли хочемо бути людьми, коли хочемо бути народом, перш за все мусимо мати свою державу, вона і творитиме нас у народ і як народ, творитиме нас у націю і як націю, а щоби мати державу - вона мусить жити, тобто бути в кожному із нас у серці».
Немає вже В. Симоненка, та самостійна У країна існує. Його мрія здійснилася. На питання «Як ви ставитесь до розбудови незалежної України?» Іван Куштенко відповів: «Дуже позитивно, але багато критичних зауважень до того, як вона розбудовується».
Письменник мав хороших наставників: Михайла Стельмаха, Миколу Рудя, Юрія Збанацького, Дмитра Міщенка, які завжди давали слушні поради. Вірним товаришем і другом з першого курсу університету був поет Станіслав Тельнюк, людина надзвичайно обдарована і великої душі (так відгукується про нього Іван Федорович). Зараз І. Куштенко має творчі стосунки з письменником 1.1. Кирієм.
Дмитро Міщенко, Кость Волинський, Наталя Околітенко в своїх статтях про І. Куштенка як про особистість, оцінили його як творця, який вміє відобразити і показати психологію сільської людини, особливо жінки.
Плани на майбутнє - твір про трагедію українського народу в 1932-1933 роках.
Письменник захоплюється усною народною творчістю, любить українські пісні, 15 років співав у хорі.
Активна участь у громадському житті, прагнення вдосконалення особистості як людини, бажання якомога більше і ширше пізнати світ,— а цього можна здобути тільки шляхом освіти, наполегливої щоденної праці,— і стали визначальними в долі письменника. На інший план відійшло особисте життя, тобто сімейне. Та ніколи не забуває батьківської оселі, рідного порогу. Завжди знаходить час вклонитися рідному дому провідати матусю, допомогти по господарству.
Було всього в житті. Були пропозиції піти іншим шляхом. Та не збочив. Бо залишився вірним батьківським традиціям, традиціям українського народу. Завжди буде в пам'яті тепло батьківської душі.
Г. Г. Зуга - вчителька Чорногородської ЗОШ І-ІІ ст.